NHF galéria 2015

A 2015-ös évfolyam · 2021.08.24.

A 2015-ös nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.

Bartha Bálint

A klasszikus snake játék, a cél hogy minél több kaját együnk meg, és ne menjünk magunknak se és a másik kígyónak. A legjobb játékosok felkerülnek a toplistára.

Dócs Zoltán

Nagy házi feladatomat nevezni szeretném a szépségversenyre. A program feladata elsősorban az életjáték szimulálása, de több féle játékmódot tettem bele, és ezáltal nagyon érdekes alakzatokat kapunk. A képen látható módosítás lényege, hogy a cellák csak 100 lépés után halnak ki, addig pedig egyre halványodnak.

Dóró Benjamin

A nagy házim egy Star Wars játék, amiben a játékos egy X-Wing hajóval van. Balra, illetve jobbra lehet mozogni, a space lenyomásával lőni. Az ellenséges hajók TIE Fighterek, amik lőnek is. A játéknak akkor van vége, ha a játékos beleütközik ellenséges hajóba, vagy lelövik. A program futása közben egyre több TIE jön szembe, a cél, hogy minél többet lelőjünk. Eredeti hangok is vannak hozzá, a fő soundtrack szól a játék alatt, robbanáshang, lövéshangok is be vannak építve. Kapcsolódik a játékhoz még grafikus menü, illetve game over esetén bekér egy nevet, és amennyiben a játékos úgy teljesít, bekerül a TOP10 eredménybe.

Dorogi-Kovács Gábor

A képen egy „Legyen Ön is Milliomos” játék látható akció közben. A játék során 2 segítséget lehet felhasználni, a felezést és a közönség segítségét, amit éppen most használt fel a játékos, aki nem más, mint a híres InfoC-s bagoly. Reméljük a főnyereménnyel megy ma haza! A játékhoz tartozik egyébként főmenü, ahol van dicsőséglista, valamint beállítás lehetőség is, ahol a játszó karaktert lehet beállítani.

Fábik Levente

A játékot a „Legyen Ön is Milliomos!” című tévéműsor alapján próbáltam elkészíteni, nagy vonalakban hasonlóképpen is működik. Egy egyszerű kvízjáték, ahol 4 lehetőség közül választhatunk. Ha eltaláljuk, akkor továbbjutunk, ha nem, akkor kiesünk. A főnyeremény 15 helyes válasz esetén üti a markunkat. A segítőlehetőségek hasznosak szorult helyzetekben. A játék továbbá szórakoztat kisebb poénjaival, illetve tanít egy kis „alapműveltségre”.

Fényes Balázs

A programom egy 3D-s belsőnézetes játék. A térbeli megjelenést úgy érem el, hogy a játékos szeméből a képernyő oszlopainak megfelelő számú sugarat indítotok különböző irányokba, és meghatározom a falakkal vett legközelebbi metszéspontjukat. A képernyő minden oszlopában ennek megfelelő méretű és színű vonal jelenik meg. A játékos véletlenszerűen generálódó szobák között halad, a feladat az idő lejárta előtt a lehető legtöbb pont összegyűjtése. Ezenkívül a játékban van még minitérkép, ütközésdetektálás és pontszámlista is.

Grőger Mátyás

A jól ismert bomberman egy kétplayeres hot-seat játéka. (Bombákat kell leraknod, ládákat és az ellenfelet kell felrobbantanod.) Állítható grafika, és pálya méret. A ládákban élet, pajzs, méreg vagy még egy bomba lehet.

Hupján Károly

Az Ultimate Amoeba egy olyan amőba játék, amely elsődlegesen abban tér el társaitól, hogy nem tartozik hozzá fix pályaméret. Ha bármelyik játékos a pálya széléhez közel ér, az automatikusan kibővül. Ez egészen addig működik, amíg a pontok (x, kör) a pixelnek a töredéke nagyságúak, így gyakorlatilag végtelen síkon lehet játszani. A meccsek is végtelen hosszúak, egy áthúzás után (5-33 pont kerülhet áthúzásra) nem ér véget a játék. Többek között funkcióihoz tartozik, hogy a játék ideje alatt lineáris(!) átmenettel be lehet állítani az AI nehézségét és agresszivitását, külön-külön mindkét játékosnak – akár AIvAI játékot is lehet „játszani”, másodpercenként átlagosan 89 pontot raknak le ekkor! Az AI-t nem lehetetlen megverni, de max nehézségen tiszta áthúzást (amikor az ellenség nem húz át) nehéz kihozni. Természetesen el lehet menteni a játékot, amelynek a betöltése egy kb. 16000 pontot tartalmazó pályán 0.2 másodperc.

Károlyi Péter

Én a jól ismert kígyós játékot valósítottam meg, játékon belül szerkeszthető pályával, 2 típusú étekkel és különböző sebesség beállításokkal.

Kiss Lőrinc

A Garbage Collector egy egyszerű kis ügyességi játék, „easy to learn, hard to master” játékstílussal. Főleg a játékos reakcióidejét és a gyors döntőképességét teszi próbára.

Komlós Boldizsár

Egy KRESZ gyakorló alkalmazást készítettem, amely képes kezelni több jogosítványkategóriát, azokon belül pedig kérdéscsoportokat. A kérdésekhez társíthatók illusztrációk is. A tesztlap kitöltése után a felhasználó megtekintheti, hogy a rosszul megválaszolt kérdésekre mi lett volna a helyes válasz, valamint annak indoklását. Az időeredményből és pontszámból álló eredményeket névvel együtt eltárolja az alkalmazás, ezekből dicsőségtáblát és szégyenpadot tud összeállítani.

Koncsik Norbert

Ha már az ncore toplistán is állandóan találkozhatunk a jobbnál jobb szimulátor játékokkal, élen a Farm Simulator PRO 2025xxl alien invasion-nel, kötelességemnek éreztem elkészíteni az egyedülálló InfoC Simulator-t. Remélem felér az elődökhöz és minőségi szórakozást nyújt mindenkinek.

Lapincs Mátyás

A Memento egy logikai játék, melyben a játékos célja, hogy karakterével összegyűjtse a pályán található összes bogyót a lehető legkevesebb lépésből. Rossz lépés esetén a pályák megoldhatatlanná válhatnak. A pálya teljesítésekor a lépésszámnak megfelelően jár a csillag. A játék ötletgazdája a Quell Memento+ játék.

Molnár Péter

A program lehetőséget biztosít térképek rajzolására, betöltésére és szerkesztésére. Továbbá azokon útvonaltervezésre többféle módban.

Sgánetz Bence

A Nokia évezred eleji készülékei két okból váltak legendává: egyrészt elpusztíthatatlanok, másrészt megalapozták a mobilos játékok jövőjét. A megannyi közismert és korszakalkotó cím közül a Space Impact II-t igyekszik újra életre kelteni ez a program, pixelre pontosan megegyezve vele. A játék a Nokia 3330-as verzió klónja, annak mind a hat szintjét és minden játékelemét tartalmazza.

Szabó Áron

A játék egy SDL könyvtár segítségével megvalósított Gonosz Akasztófa, angol szótárral, 3 nehézségi szinttel (easyy, nemeasyy, impozzibru), és pálcikaemberes animációkkal.

Szabó Dániel

A közismert Block Breaker nevű játék saját verzióját készítettem el. A program tartalmazza az alapvető játék logikát (blokkok törése, pontozás, labda pattogás), illetve azon felül található benne több beállítás (játék sebesség, power up gyakoriság stb.) és egy pályaszerkesztő is! A program kezel fullscreent is és képes minden felbontáson jól futni.

Szabó Máté

A programom egy visszajátszás-kezelő a népszerű World of Tanks online játékhoz, amely képes betölteni a lejátszott csaták adatait a játék által automatikusan generált replay fájlokból, és kijelezni azokat egy GTK+ grafikus felületen. Átlagértékeket (győzelmi arány, átlagsebzés) is számol, valamint szűrési lehetőségeket biztosít a teljesítmény pontosabb felmérése érdekében.

Szakács Béla Benedek

A Sylviana_red egy konzolos kalandjáték-szerepjáték hibrid, ami a felhasználó által megadott fájlstruktúra alapján tetszőleges véletlenszerű elemekből építi fel a pályát. A játékos utazhat, harcolhat, kincsek után kutathat, árusokkal üzletelhet. Szintet léphet, fejlesztheti a tulajdonságait, szerezhet jobb fegyvereket, relikviákat. A képen a harc felülete látható.

Vajna Tímea

A házim egy egyszerű sokoban játék amiben egy pónit (Fluttershy-t) irányítva kell a dobozokat a helyükre tolni. A pályák kialakítása miatt a dobozokat könnyű betolni olyan helyekre, ahonnan már nem lehet elmozdítani őket. A cél hogy minél kevesebb lépésből eltoljuk a dobozokat a helyükre.

Varga János

A feladat egy 2D-s játék megírása volt, amelyben tetszőleges méretű pályát be lehet tölteni. A játékállást el lehet menteni, később pedig visszatölteni. A játék lényege, hogy gyémántokat gyűjtsünk a pályán. Mindeközben persze a dolgunkat különböző ellenségek nehezítik, akiket le kell győznünk.