Honlaptérkép

  • Infó
  • Tananyag
  • Segédlet
    • Jegyzet és puska
      Jegyzet: egy 100 oldalas könyv a C nyelvről. Puska – a nagy ZH-kon használható segédlet. Linkek egyéb érdekes olvasnivalókra.
    • Fejlesztőkörnyezetek
      Az ajánlott, ingyenesen letölthető fejlesztőkörnyezetek listája. Néhány szó a Code::Blocks telepítéséről.
    • Kódolási stílus
      Megjegyzések és javaslatok a szépen írt, áttekinthető programokhoz.
    • For vagy while?
      Mikor használunk while-t, és mikor for-t?
    • Nagy házi
      • Nagy házi tanácsok
        Néhány tanács és útmutatás a nagy házival kapcsolatban.
      • Minta nagy házi
        A minta nagy házi, amely egy plágiumkereső program. Pontosított specifikáció, végleges program és dokumentációja.
      • Specifikáció: hogyan?
        Mire jó a specifikáció? Hogyan írjunk specifikációt?
      • Debugmalloc, memóriakezelés
        A Debugmalloc egy varázs-malloc(), amely képes kilistázni a felszabadítatlan területeket, és ezzel megkönnyíti a hibakeresést. Bizonyos keretek között a túlindexelést is tudja ellenőrizni.
      • Fájlkezelés, mappák
        Röviden a fájlkezelésről azoknak, akik nem akarják megvárni az erről szóló előadást.
      • Szöveges és grafikus megjelenítés
        A nagy házi feladatban használható, szöveges és grafikus megjelenítést segítő függvénykönyvtárak.
      • Scanf problémák
        A karakterek és a sorvége jel kezelése a scanf() függvénynél.
      • Scanf és hibakezelés
        Hogyan jelzi a scanf a hibát beolvasáskor? Hogyan tudjuk a hibák típusait megkülönböztetni?
      • Karakterkódolások
        Ékezetes betűk, szövegek kódolása és megjelenítése a programokban. Javasolt olvasmány azoknak, akik szeretnék a nagy házijukban megoldani a magyar ékezetes szövegek helyes kezelését.
      • Több modulos programok
        Röviden a modulokra bontásról azoknak, akik nem akarják megvárni az erről szóló előadást.
      • Több modul CodeBlocks-ban
        Lépésről lépésre útmutató több modulos programok létrehozásához a CodeBlocks fejlesztőkörnyezetben.
    • ZH
      • Tanácsok a tanuláshoz
        Hogyan kell tanulni a prog ZH-kra? Ne kövesd el azt a hibát, hogy csak a megoldott feladatokat nézegeted!
      • TL;DR I.
        Összefoglalók néhány témakörhöz: vezérlési szerkezetek, függvények, pointerek, sztringek, sztringkezelő függvények, rekurzió, rendezések.
      • Első NZH minta
        Minta nagy ZH, előző évek feladataiból összeollózva.
      • Második NZH minta
        Minta második ZH, előző évek feladataiból összeollózva.
      • KZH 2025
        A 2025-ös kis ZH feladatok megoldásai. Ez az oldal rendszeresen frissülni fog!
      • NZH 2025
        A 2025-ös nagy ZH feladatok megoldásai.
  • Extrák
    • NHF galéria
      • NHF galéria 2024
        A 2024-es nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
      • NHF galéria 2023
        A 2023-as nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
      • NHF galéria 2022
        A 2022-es nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
      • NHF galéria 2021
        A 2021-es nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
      • NHF galéria 2020
        A 2020-as nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
      • NHF galéria 2019
        A 2019-es nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
      • NHF galéria 2018
        A 2018-as nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
      • NHF galéria 2017
        A 2017-es nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
      • NHF galéria 2016
        A 2016-os nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
      • NHF galéria 2015
        A 2015-ös nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
      • NHF galéria 2014
        A 2014-es nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
      • NHF galéria 2013
        A 2013-as nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
      • NHF galéria 2012
        A 2012-es nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
    • Elmélet
      • Mit tud a számítógép?
        Mi az a feladat, ami nem oldható meg programból? Egy írás Alan Turing cikke nyomán.
      • BF
        Turing gépei és a méltán hírhedt Brainfuck programozási nyelv. Mit jelent az, hogy egy nyelv Turing-teljes? A „Mi tud a számítógép? Mi az, amire képtelen?” írás folytatása.
      • Bitturmix
        Bitműveletek használata: véletlenszámok, titkosítás, hash függvények és jelszavak világa.
      • Zárt terület kifestése
        Zárt terület kifestése: a flood fill és a boundary fill algoritmus
      • Labirintusok
        Labirintusokat tervező és megoldó algoritmusok. Egymásra nem is hasonlító rekurzív és iteratív megoldások ugyanazokra a feladatokra.
      • Gyorsrendezés
      • Tripla indirekció
        X*** – tripla indirekció egy olyan feladatban, amelyben szó nem esik tömbről!
    • Gyakorlat
      • Kulturált sztringmásoló
        A C nyelv strcpy() függvénye nem biztonságos, a strncpy() pedig nehezen kezelhető. Ez az írás egy olyan biztonságos sztringmásoló függvényt mutat be, amelyet strlcpy() néven több rendszerben is megtalálunk.
      • XOR csere
        Egy rémálom kivesézve: az XOR csere helyességéről, hasznosságáról.
      • include
        Forrásfájlok és fejlécfájlok használata. Részletes, kiegészítő magyarázatok az előadás anyagához, konkrét példákkal arra vonatkozóan, hogy mi történik a fordító belsejében.
      • inline
        Az inlining optimalizációs technika és használata. Hogyan működik, miért gyorsítja a programunkat, és hogyan kell használni?
      • Internet
        Az Internet működéséről röviden, és az SDL_net alapú hálózatprogramozásról.
    • Grafika
      • SDL grafika
        Grafikus programozás az SDL multimédiás könyvtárral.
      • SDL telepítés
        Az SDL grafikus könyvtár telepítése Windowson, Linuxon és Mac OS X-en.
      • Fák rajzolása
        Különféle fafajtákat kirajzoló program. Éljen a rekurzió!
    • Nyelvészet
      • Mondatelemző
        Szintaktikai elemzők tervezése: egy egyszerű magyar mondatokat elemezni tudó program.
      • Kifejezések
        Szorzatokat, összegeket tartalmazó kifejezések tárolása bináris fában.