Honlaptérkép
- Infó
- Kezdőlap
- HírekA Prog1 tárggyal kapcsolatos hírek. A hírfolyam elérhető RSS formában is!
- ÜtemtervA tananyag heti bontásban és a számonkérések időpontjai.
- Csoportbeosztás
- KövetelményekKövetelmények a Programozás alapjai I. tárgyban. Osztályzás, pontozás, néhány szó az elvi hibákról.
- Honlaptérkép
- ElérhetőségElérhetőségek, információk a konzultációkról, köszönetnyilvánítás.
- Keresés
- Témák
- Tananyag
- Előadás
- 1. hét: típusok, változók, vezérlésBevezető előadás. Kifejezések, változók. A C nyelv alapjai. Egyszerű bemenet és kimenet.
- 2. hét: nevezetes algoritmusok, tömbökNevezetes algoritmusok, azaz programozási tételek. Sorozatok és tömbök kezelése.
- 3. hét: függvények, struktúrákA switch, continue és break vezérlési utasítások. Program és adat abszrakciója: függvények és struktúrák. Top-down tervezés.
- 4. hét: pointerek, sztringekA pointerek (mutatók) fogalma, használata. Cím szerinti paraméterátadás. Mutatók és tömbök kapcsolata, címaritmetika. Sztringek.
- 1. hét: típusok, változók, vezérlés
- Labor
- 1. hét: egyszerű programokEgyszerű C programok lefordítása, futtatása. Bemenet és kimenet kezelése, egyszerű számítások és vezérlési szerkezetek.
- 2. hét: tömbök, nevezetes algoritmusokTömbök létrehozása és kezelése. Egyszerű algoritmusok megvalósítása tömbökön.
- 3. hét: struktúrák és függvényekStruktúrák és függvények kezelése. Néhány vezérlési szerkezet.
- 4. hét: pointerek, sztringekPointerek (mutatók), tömbök átadása függvényeknek. Sztringek alacsony szintű kezelése és a C sztringkezelő függvényei.
- 5. hét: parancssorOperációs rendszer, Windows parancssor alapismeretek: fájlok, parancssori argumentumok.
- 1. hét: egyszerű programok
- Gyakorlat
- 1. hét: tanult algoritmusokBevezető a programozás és az algoritmusok világába. Hétköznapi és tanult algoritmusok leírása, ábrázolása.
- 3. hét: egyszerű programokEgyszerű C programok és vezérlési szerkezeteik. Számok beolvasása és kiírása.
- 4. hét: tételek és tömbökProgramozási tételek használata az algoritmusokban. Tömbök létrehozása és kezelése.
- 1. hét: tanult algoritmusok
- Példatár
- 1. hét: egyszerű programokGyakorlófeladatok az előadás anyagához kapcsolódóan.
- 2. hét: logika, sorozatok, tömbökGyakorlófeladatok az előadás anyagához kapcsolódóan.
- 3. hét: függvények, struktúrákGyakorlófeladatok az előadás anyagához kapcsolódóan.
- 4. hét: pointerek, sztringekGyakorlófeladatok az előadás anyagához kapcsolódóan.
- 1. hét: egyszerű programok
- Nagy házi követelményekA nagy házi feladat követelményei. A beadással kapcsolatos tudnivalók, értékelés, pontozási táblázat.
- Nagy házi listaA nagy házi feladathoz választható programok listája.
- Előadás
- Segédlet
- Jegyzet és puskaJegyzet: egy 100 oldalas könyv a C nyelvről. Puska – a nagy ZH-kon használható segédlet. Linkek egyéb érdekes olvasnivalókra.
- FejlesztőkörnyezetekAz ajánlott, ingyenesen letölthető fejlesztőkörnyezetek listája. Néhány szó a Code::Blocks telepítéséről.
- Kódolási stílusMegjegyzések és javaslatok a szépen írt, áttekinthető programokhoz.
- For vagy while?Mikor használunk while-t, és mikor for-t?
- Nagy házi
- Nagy házi tanácsokNéhány tanács és útmutatás a nagy házival kapcsolatban.
- Minta nagy háziA minta nagy házi, amely egy plágiumkereső program. Pontosított specifikáció, végleges program és dokumentációja.
- Specifikáció: hogyan?Mire jó a specifikáció? Hogyan írjunk specifikációt?
- Fájlkezelés, mappákRöviden a fájlkezelésről azoknak, akik nem akarják megvárni az erről szóló előadást.
- Szöveges és grafikus megjelenítésA nagy házi feladatban használható, szöveges és grafikus megjelenítést segítő függvénykönyvtárak.
- Scanf problémákA karakterek és a sorvége jel kezelése a scanf() függvénynél.
- Scanf és hibakezelésHogyan jelzi a scanf a hibát beolvasáskor? Hogyan tudjuk a hibák típusait megkülönböztetni?
- KarakterkódolásokÉkezetes betűk, szövegek kódolása és megjelenítése a programokban. Javasolt olvasmány azoknak, akik szeretnék a nagy házijukban megoldani a magyar ékezetes szövegek helyes kezelését.
- Nagy házi tanácsok
- ZH
- Első NZH mintaMinta nagy ZH, előző évek feladataiból összeollózva.
- Második NZH mintaMinta második ZH, előző évek feladataiból összeollózva.
- KZH 2025A 2025-ös kis ZH feladatok megoldásai. Ez az oldal rendszeresen frissülni fog!
- Első NZH minta
- Jegyzet és puska
- Extrák
- NHF galéria
- NHF galéria 2024A 2024-es nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
- NHF galéria 2023A 2023-as nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
- NHF galéria 2022A 2022-es nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
- NHF galéria 2021A 2021-es nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
- NHF galéria 2020A 2020-as nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
- NHF galéria 2019A 2019-es nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
- NHF galéria 2018A 2018-as nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
- NHF galéria 2017A 2017-es nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
- NHF galéria 2016A 2016-os nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
- NHF galéria 2015A 2015-ös nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
- NHF galéria 2014A 2014-es nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
- NHF galéria 2013A 2013-as nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
- NHF galéria 2012A 2012-es nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
- NHF galéria 2024
- Elmélet
- Mit tud a számítógép?Mi az a feladat, ami nem oldható meg programból? Egy írás Alan Turing cikke nyomán.
- BFTuring gépei és a méltán hírhedt Brainfuck programozási nyelv. Mit jelent az, hogy egy nyelv Turing-teljes? A „Mi tud a számítógép? Mi az, amire képtelen?” írás folytatása.
- Mit tud a számítógép?
- Gyakorlat
- Kulturált sztringmásolóA C nyelv strcpy() függvénye nem biztonságos, a strncpy() pedig nehezen kezelhető. Ez az írás egy olyan biztonságos sztringmásoló függvényt mutat be, amelyet strlcpy() néven több rendszerben is megtalálunk.
- XOR csereEgy rémálom kivesézve: az XOR csere helyességéről, hasznosságáról.
- Kulturált sztringmásoló
- Grafika
- SDL grafikaGrafikus programozás az SDL multimédiás könyvtárral.
- SDL telepítésAz SDL grafikus könyvtár telepítése Windowson, Linuxon és Mac OS X-en.
- SDL grafika
- NHF galéria