1. Bea Balázs – KRESZ

A Kresz-teszt program a KRESZ vizsgára való felkészülést segíti. A program a kérdések végén összesíti az eredményt, így a felhasználó kerülhet dicsőséglistára, illetve szégyenpadra. Dicsőséglistára az kerülhet, aki 27,5 perc alatt jól megválaszolja a kérdéseket, szégyenpadra pedig az, aki 7-nél több rossz választ ad meg.

2. Bodolai Dorottya Éva – Sokoban

A házim egy sokoban játék, SDL-el készült. Klasszikus doboztologatás a zöld bogyóval (aki mindig abba az irányba néz, amerre irányítjuk). Irányítani a nyilakkal, vagy WASD-al kell, lehet újratölteni, pályát léptetni, de csalni nem :). A pályát txt-ből olvassa be. Látványelemek: a pályák, a ranglista (csodálatos kék) és a pálya befejezésekor megjelenő szöveg. A legjellemzőbb a beküldött screenshot (a tesztelés során akkor csináltam új, sokkal egyszerűbb pályákat, amikor rájöttem, hogy ehhez a pályához min 240 lépés kell és még hátravan 15 :D). A képen láthatjuk a pálya sorszámot, a lépések/tolások számát, a még betolásra váró dobozok számát, az eltelt időt és a játékteret.

3. Boros László – Stratégiai játék

Itt az én nagyházimról egy screenshot, amin a stratégiai játékom egyik meccsének egy pillanata látható. A különböző színek egymás ellen vannak, a falvakban vannak parasztok, nyersanyagok és katonák, és a katonákat zászlóaljanként lehet kiküldeni a többi falura (amit aztán elfoglalnak, ha ott kevés ellenséges katona volt.) A sárga négyzettel jelölt falu az én falum, a többit a gép irányítja egy "buta" AI algoritmussal (amit ennek ellenére meglehetősen nehéz leverni).

4. Csala Tamás – Atari Amőba

Ez a játék első ránézésre egy amőba... és ez félig igaz is. Az egyik játékos, az iksz, tényleg amőbázik, de az ellenfele viszont az atari-go szabályai szerint tud nyerni. Így érthető a játék neve, ez a két játéknak a keresztezése (saját találmány). A program lehetőséget nyújt gép elleni játékra is, aminek a nehézsége állítható. A gépnek (valamilyen érthetetlen okból) jobban megy a matematikailag legelőnyösebb lépés kiválasztása, mert mintha több lépést tudna számba venni adott idő alatt. 60%-os nehézség mellett negyedjére sikerült olyan screenshotot összehoznom amire az volt írva hogy "Gratulálok nyertél."

5. Gazder Bence – Space shooter

A programom egy space shooter. A mozgás WASD-vel a lövés pedig space-el valósul meg. A kis akkumulátorok a powerup-ok ettől erősebb lesz a lövés (ezt a hosszból lehet látni és a fejléc power level szintjéből). Az aszteroidák pedig az ellenfelek melyeknek életereje változik (a felhasználó nem tudja mennyi kell beléjük ezért kell a powerup).

6. Gelóczi Gergő – Mare Tranquillitatis

Mare Tranquillitatis egy két dimenziós szimulátor játék, amiben a játékos feladata sikeresen landolni a Hold felszínén a kijelölt helyen az Apollo 11 holdkompjával. A küldetést egy aszteroida mező nehezíti meg, amin túljutva a megfelelő landolásra kell figyelni. A navigálásban több műszer is a segítségére van. Ha hibázik a játékos, vagy nekimegy egy aszteroidának, felrobban a hajó. A képernyőképen a landolás látható.

7. Guba Dániel Olivér – Bombermanó

Bombermanó: Egy apró játék klónja, aki már ovis korában is "hardcore gamer" volt, biztosan ismeri: Bomberman. Annak aki mégsem: a játék egy labirintusban játszódik, a két játékos bombák elhelyezésével és felrobbantásával tudj utat teremteni a pályán, emellett persze cél kiiktatni az ellenfelet, ugyancsak bombával. Pacifisták megkereshetik a rejtett kijáratot is, amire ha rálépnek nyernek.

8. Guzmics Gellért Márton – Aknakereső

A házi feladatom egy grafikus felülettel ellátott aknakereső program (SDL-lel megvalósított). A játék egy ranglistával, mentési, visszatöltési lehetőséggel ellátott program, amelyet egy menün keresztül lehet elérni (ESC). A játékról készült kép: az aknakereső játék menete közben.

9. Héja Péter – The Pacman Rises

A játékom neve "The Pacman Rises", a híres arkád játék és az idei batman film után. Aki látott már Pacman klónt, annak nem kell bemutatni. A játék egyszerű: kis pötty egy pont, a nagy ugyanez + halhatatlanság, a játéknak akkor van vége, ha háromszor megölnek a szellemek, vagy ha felvetted az összes pöttyöt.

10. Held Péter – Szerepjáték

Egy szöveges szerepjátékról van szó, amiben harccal lehet aranyat szerezni, amiből lehet vásárolni tárgyakat, pl.: pajzsot és kardot. Az interfész lett szerintem a legmutatósabb, ezért erről készítettem screenshotot. A három fő statisztika a támadás, védelem, és arany. Plusz ezek mellett még a játékos élete is ki van írva minden alkalommal, a csík pedig arányosan csökken a HP-val.

11. Iklódi Eszter – Reversi

Ez egy reversi program. Lehet benne a gép ellen, illetve egymás ellen is játszani. A játékot bármikor meg lehet szakítani a menü gombra kattintva, s később ugyanonnan folytatni. Gép elleni győztes játszma esetén a játékos, miután megadta a nevét, bekerülhet az eredménylistába, ahol helyezése a játszma időtartamának a függvénye. Egy játékos módban a szürke nyílra kattintva kiválaszthatjuk, hogy melyik színnel szeretnénk lenni. Játék közben a soron következő játékos színével megegyező kis pontok jelzik, hogy melyik mezőkre léphet a játékos.

12. Mosonyi Máté – Ping-pong

Mivel szeretek teniszezni, ezért adta magát az ötlet, hogy valami ahhoz hasonló legyen a nagyházim témája. A programmal lehetőségünk van gyors játékot (ami egy labdamenet nyeréséből áll), illetve meccset (legalább 3 labdamenetet kell nyerni) játszani. A játékosok lehetnek ember-robot, ember-ember párosok. Az elért eredményeket ki tudja írni fájlba, és onnan beolvasni, amolyan "High score" mintájára. Meccset lehet félbehagyni, ilyenkor el lehet menteni szintén egy fájlba, majd onnan betölteni.

13. Sándor Mátyás – Kígyó

A program egy kígyó játék SDL grafikával, egy- és kétjátékos móddal, ahol a második játékost a számítógép vezérli. A menüben mindkét kígyót a gép irányítja, az élelem felszedésére törekednek úgy, hogy ne ütközzenek egymással vagy egy fallal.

14. Tamás Márton – CGame

2D-s altalanos celu jatekmotor. A motorban egy fejlett vilagitasi futoszalag kapott helyet, amely magja egy elegge leegyszerusitett 2D-s deferred shader (OpenGL), igy (nagyjabol) vegtelen mennyisegu, es tetszoleges formaju lampat lehet elhelyezni egy jelenetben. A vilagitas gamma korrekt, HDR feldolgozason megy keresztul, es normal mappinget hasznal. A post process futoszalag egy teljes szin korrekcios eszkoztarat tartalmaz. A vegeredmeny SMAA segitsegevel van elsimitva, igy csak OpenGL 4.1 (DX11) kompatibilis hardveren fut. A jelenetet tileless eljarassal jelenitem meg, XML fileokbol toltom be.

15. Tóth András – Catan telepesei

Az első képen a játék menüje látható, a másodikon a játékfelület. Bal oldalon a pálya kapott helyet amely színes hatszögekből áll, ezek a nyersanyaglelőhelyek. A kereszteződésekben a települések és a városok, a hatszögek találkozásánál az utak láthatók. Az alsó színes csík mindig a körön lévő játékos színét jelzi. Jobb oldalon az ÉPÍTÉSI KÖLTSÉGEK alá tartozó felirat állandó, a többi felirat változik a játék szakaszától, a körön lévő játékostól és nyersanyagaitól függően.

16. Török Attila – Töltés-játék

A program címe CH4RG3, és az infoc portálon felsorolt ötletek közül a Töltés-játék ihlette. Bár nem feltétlen "szép", hiszen csak minimális programmer art van benne, de a technikai megvalósítására egy kicsit büszke vagyok. A grafikához CSFML-t használtam, és tulajdonképpen objektumorientált a kód.

17. Trombitás Péter – Breakout

A játék lényege, hogy le kell ütni a téglákat a pattogó golyóval. Ha nem tudjuk visszaütni a pálya alján lévő ütővel, vesztünk egy életet. A téglákból véletlenszerűen esik le extra, amit elkapva speciális tulajdonságokra tehetünk szert, pl gyorsabb vagy szélesebb lesz az ütő, extra élet, de lehetnek rosszak is (lassabb ütő stb). A legjobb extra egy ágyú, amelynek segítségével az ütőből lőhetünk ki újabb, vissza nem pattanó golyókat.