A belépő kérdőív kérdései 2018-ban

Kedves hallgatónk!

Szeretnénk az elkövetkező négy hónapban figyelni a Programozás tantárgyak teljesítésének sikerességét. Természetesen, rengeteget számít majd a szorgalmad, kitartásod, oktatóid és társaid segítsége, de jelentős különbségeket jelenthet a hozott tudás, korábban szerzett gyakorlat, tanulási technika is.

Az alábbi kérdőívvel részletes képet szeretnénk kapni arról, hogy hogyan rajtolsz. A most felvett adatokat évfolyamszinten szeretnénk összevetni az egyes ZH-k, beadandók eredményével, hogy meghatározhassuk, milyen típusú előképzettségek azok, amelyek hangsúlyosabban befolyásolják az eredményeket. Tapasztalatainkat a tantárgy tematikájának, oktatási módszereinek fejlesztésére szeretnénk felhasználni.
A válaszadás önkéntes, de kérjük, minden kérdésre válaszolj. A kitöltéshez szükséges idő kb. 10 perc.

Nulladik kérdésként: idén volt az érettségid, azaz most júniusban kaptad meg az érettségi bizonyítványt?

  • igen
  • nem

1. Tanultál korábban programozni?

  • Nem.
  • Igen, egyénileg, internetről, baráttól, …
  • Igen, tanítottak az iskolában.
  • Igen, tanítottak az iskolában és internetről, baráttól, … is tanultam.

2. Melyik programozási nyelvet ismered legjobban?

  • Basic
  • C
  • C#
  • C++
  • Java
  • JavaScript
  • Lego NXT vagy EV+ grafikus nyelvét
  • Logo (Imagine Logo)
  • Pascal
  • PHP
  • Python
  • Ruby
  • Scratch
  • Snap!
  • Egy mobil eszközre fejlesztő nyelvet, ami nem szerepelt eddig.
  • Egy weblapfejlesztő eszközt, ami nem szerepelt eddig.
  • Egy, az eddigiektől különböző nyelvet.
  • Nem ismerek egy programozási nyelvet sem.

3. Tanultál már programozási tételeket, nevezetes algoritmusokat?

  • Nem hallottam még erről.
  • Tanították, de nem tudnám felidézni.
  • Tanultam, de csak 1-2 tételre emlékszem.
  • Tanultam, a Négyjegyű függvénytáblázatban található algoritmusokat általában ismerem.
  • Tanultam, ami az érettségire kellett, azokat tudom. Még a rendezés algoritmusát is.
  • Tanultam, a gráfbejárási algoritmusokat is ismerem, tudom használni.

4. Milyen adatstruktúrákat használtál?

  • Semmilyet, nem tudom, hogy mit jelent az adatstruktúra.
  • Egyszerű változókat
  • Változókat és tömböket
  • Változókat, tömböket és listákat
  • Változókat, tömböket, struktúrát (rekordot)
  • Változókat, tömböket, osztályokat
  • A fentieket mind.

5. Az alábbiak közül hány algoritmusleíró eszközt használtál?

mondatszerű leírás, folyamatábra, struktogram, Jackson-diagram, közvetlen kódírás

  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

6. A számok bináris ábrázolásáról a szemeszter kezdete előtt…

  • … nem tanultam.
  • … tanultam, ismertem a kettes számrendszert, tudtam oda-vissza váltani 2-es és 10-es számrendszer között.
  • … tanultam, ismertem a kettes számrendszert, átváltásokat és az összeadást is.
  • … tanultam, ismertem a kettes komplemens fogalmát is.

7. Matematikai logikát az szemeszter kezdete előtt…

  • … nem tanultam.
  • … tanultam, de csak az and, or, not műveleteket.
  • … tanultam, ismerem a De Morgan azonosságokat is.

8. Az implikációról a szemeszter kezdete előtt…

  • … nem tanultam, most sem tudom, hogy mit jelent.
  • … nem tanultam.
  • … tanultam, matematikából, pl. az indirekt bizonyítással kapcsolatban.
  • … tanultam, matematikából és informatikából is, az implikációt fel tudtam írni más logikai műveletekkel.

9. A Code::Blocks fejlesztőkörnyezetet félévkezdést megelőzően…

  • … nem ismertem és hasonlót sem használtam.
  • … nem ismertem, de hasonló struktúrájú programozási környezetet használtam.
  • … ismertem, de nem használtam.
  • … ismertem, használtam programozáshoz.

10. A Code::Blocks…

  • … telepítésével és használatával sok problémám van.
  • … a telepítésével voltak problémáim, de használata könnyű.
  • … telepítése könnyen ment, de nagyon nehézkes a használata, sokat kell keresgélnem a menüpontok, funkciók között.
  • … telepítése és használata nem okozott gondot.

11. Angol nyelvtudásom az egyetemen használt programok, források megértéséhez…

  • … nem az igazi. Segítség kell a szöveg (pl. hibaüzenetek) megértéséhez.
  • … nagyjából jó, néha utána kell nézni egy-egy kifejezésnek.
  • … nagyjából jó, néha a szövegkörnyezetből találom ki, hogy miről van szó.
  • … bőven elegendő.

12. Emelt szintű érettségi programozás feladatán hány pontot értél el / tudtál volna elérni?

Most néhány kérdés eddigi eredményeidről.

  • 0–3 (semennyit)
  • 4–10 (pl. beolvasás, 1-2 feladat)
  • 11–20 (pl. beolvasás, könnyű feladatok)
  • 21–30 (kb. a fele)
  • 31–40 (lényegében meg tudom oldani az ilyen típusú feladatokat)
  • 41–45 (kb. maxpontot, néha benézek 1-2 részletet)

13. Hányasra osztályoznád táblázatkezelés (Excel) tudásodat?

  • 1 – nem tudok belőle semmit
  • 2 – alapokat tudom, de semmi használhatót
  • 3 – tudok használni néhány függvényt, tudok diagramot készíteni
  • 4 – általában a HA– és feltételes összegzések, rendezés sem okoz gondot
  • 5 – általában meg tudom oldani a feladatgyűjteményekben található feladatokat
  • 6 – összetett, illetve verseny feladatokat is meg tudok oldani táblázatkezelőben

14. Hányasra értékeled adatbáziskezelés tudásodat?

  • 1 – nem tudom, mivel lehet adatbázist kezelni
  • 2 – láttam már adattáblát, lekérdezést
  • 3 – egyszerű feladatok megoldását össze tudom kattintgatni
  • 4 – értem a táblák kapcsolását, kulcs, index fogalmát
  • 5 – többtáblás, összetett lekérdezéseket is tudok írni, ismerem az SQL nyelvet

15. Milyen osztályzatot szereztél matematika érettségin?

  • 2 (közép vagy emelt szinten)
  • 3 (közép vagy emelt szinten)
  • 4 (közép vagy emelt szinten)
  • 5 középszinten, de emelt szinten nem tudtam volna 5-ösre
  • 5 emelt szinten vagy középszinten, de emelt szinten is meglett volna, csak nem volt rá szükségem.

16. Hányasra értékeled fizikatudásodat?

  • 1 – az utóbbi néhány évben nem tanultam fizikát, de korábban sem igazán
  • 2 – az s=v*t azért még megy
  • 3 – alapvető összefüggéseket ismerem
  • 4 – függvénytáblázattal az egyszerű feladatokat meg tudom oldani
  • 5 – értem a fizikát, függvénytáblázattal összetett, több képletet igénylő feladatokat is meg tudok oldani

17. Milyen jegyet szereztél idegennyelvi érettségidre? (több esetén a jobb eredmény számít)

  • Felmentésem volt idegennyelvi érettségi alól
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

18. Általában milyen jegyeket kaptál helyesírásra?

  • Nem értékelték, illetve gyakran volt elégtelen
  • 2 vagy 3 (rossz helyesíró vagyok)
  • 4 vagy 5 (jó vagyok helyesírásból)

19. Általában milyen jegyeket kaptál nyelvtan dolgozataidra? (pl. mondatelemzés, szófajok)

  • 1–2
  • 3
  • 4–5

20. Gépírás 1: Melyik igaz leginkább?

Befejezésként pár kérdés a tanulási szokásaidról.

  • Tudok 10 ujjal vakon gépírni.
  • Nem 10, de legalább 5 ujjal tudok gépírni.
  • 2–4 ujjal tudok gépelni.
  • Eddig nem szereztem gyakorlatot gépírásból.

21. Gépírás 2: Melyik a legjellemzőbb?

  • Tudok beszélgetés közben levelet írni.
  • Tudok lapról szöveget begépelni úgy, hogy közben csak a lapot nézem.
  • Gondolataimat gondolkodás tempójában le tudom gépelni.
  • Gyorsabban írok kézzel, mint géppel.
  • Fárasztó a betűk keresgélése.
  • Egyik sem jellemző.

22. Hogyan tudsz jól tanulni? Azt tanulom meg legkönnyebben…

  • … amit hallok; fel tudom idézni magamban a hallottakat.
  • … aminek van ritmusa, zenéje.
  • … amit olvasok; ha kell, vissza tudom idézni a szöveg nyomtatott képét.
  • … amit képen, diagramokon látok; vissza tudom idézni az ábrázolt összefüggéseket.
  • … amihez mozgás társul; fel tudom idézni magamban a mozdulatsort, az animációt.
  • … amit csinálok; az a jó, ha ki tudom próbálni, lényegében én találom ki.
  • … nem tudom eldönteni.